Nak cari duit bukan senang…!!!!

Dalam keadaan dan suasana sekarang ni, bukan senang nak cari duit… Tapi kadang-kadang kita tak dapat mengelak dari keluar duit… yang tak bestnye, kalau kena keluar duit pada benda-benda yang tak sepatutnya….

Macam apa yang terkena pada aku hari ini…!!!

Elok aku sampai rumah je (waktu balik dari kerja), aku nampak isteri aku tengah berdiskusi dengan seorang jiran, sambil mengadap kereta Proton Wira dia…..

Apa hal pulak nie!!!!” , macam-mcam yang bermain dalam kepala aku….. hati tu risau gak… siapa pulak yang kena langgar nie…

Dengan hati yang berdebar-debar, aku mendekati mereka…. Rupa-rupanya …anak aku (salah sorang dari kembar aku) dah langgar bumper kereta Wira jiran tu…. isteri aku tengah slow talk le tadi tu…terkedu gak aku mendengarnye… patah le sikit tempat pemegang skru bumper depan tu…. tercabut le sikit… dia tanya aku…

camna nie bang!!!”

Terkulat-kulat jugak aku… aku tanya isteri… isteri confirm yang kembar aku dah langgar kereta tu… nak tak nak aku terpaksa la beralah…dah memang salah anak kite… nak kata apa lagi ….Anak pompuan aku ada masa kejadian tu… dia kata si kembar aku ni, naik basikal  pandang belakang… bila tengok depan dah tak sempat elak…. Nasib baik dia tak apa-apa… susah-susah pun, duit boleh cari… anak???

Aku pun suruh le dia pergi repair, pas tu bawa bill datang jumpa aku…. berapa yang dia kena bayar, terpaksalah aku tanggung…. itu le yang aku kata, kena keluar duit pada benda yang tak patut….. dah banyak kali aku pesan kat bebudak tu… “naik basikal tu elok-elok, jaga jaga kereta orang…jangan langgar pulak..!!!”, habih tu cam no !!! dah nak kena.. terima aje la…

Jiran tu pergi kedai…tapi dah nak tutup… kena datang Isnin nanti sebab besok jiran aku tu outstation… emmphh!!! tak tau le lagi nampaknye berapa yang aku kena bayar…. Agak-agak “kome”, berape ye!!! Kalau ikut firasat aku le… tak sampai pun RM50.00… Ye ke? Korang tengok le sendiri ……!!!!

aku datang tengok dah berikat dengan dawai...

Agak-agak lebih ke RM50.00

pecah le sikit ....

  Ha…!!! Udah tengok…!! Apa kate kome…. agak-agak logik ke lebih RM50.00… bukan ape… saje le aku nak survey pendapat korang…. boleh juge aku buat pedoman…. Idak le nanti kena tipu aje…!!!

Apa-apa pun ..benda dah jadi…cerita banyak pun tak guna…bayor aje la yop…!!!

6 comments

  1. ijan

    ya allah, kembar yg mana akim ke kimi? nasib le keta tu x bergerak…kalau tidak…betul3 apa yg co kata kekadang kena keluar duit pada benda yg x sepatutnya….ini semua dugaan untuk kita….isnin nnt tunggu je la bilnya dan bayar ye….tentang harga ijan x boleh komen sebab bab2 repair keta ni x tahu menahu la…sabar le bebanyak ye co….

  2. Rizal

    Ya Allah…..Bab ne le yang palling aku tension sekali………………….

    Alhamdulillah leee apa pun abg bernasib baik le bebudak tu tak apa – apa,

    Ikut pengalaman pecah ke sompih ke calar ke dari simen sampai cat mahu le dalam bajet lingkungan 100 plus jugak.

    Itu mungkin andaian saya aje kalu tuan punya kete ada member boleh buat boleh runding harga.

    Hai baru masuk dana ade aje yang nak keluar,,, Sabor ajeelee

    • bujang3

      Memang gitu le kehidupan… ada aje dugaannya… cuma..kita perlulah sabar menghadapinya. Redho dengan keadaan dan mengharapkan yang terbaik di masa hadapan…InsyaAllah..

    • bujang3

      ye betul…. sokong… tapi sampai sekarang dia tak repair lagi…mungkin sabtu ni kot… tunggu je lah berapa bill nye…bayar je…nak buat cam ne lagi…!!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s