Susu ibu pun disimpan dalam bank ????

Haaa… !!!!

Betul ke nie ????

Macam tak percaya !!!

Susu ibu pun disimpan dalam bank ????

Bank darah, pernah dengar la !!!!

Bank susu ????

Pelik tak ??? Begitulah yang aku baca dalam salah sebuah akhbar tempatan semalam… Aku ingat, duit jer yang orang simpan dalam bank… Susu ibu pun ada gak !!!!

Kalau tak silap la… bank nie ditubuhkan di Serbia kerana seorang wanita ingin mengenang jasa orang yang menjumpai dia di tepi jalan dan menyusukannya.

Oleh itu dia ingin membalas budi dengan menubuhkan bank susu bagi membantu ibu-ibu yang kurang susu…

Macam-macam !!!!

Apa pendapat korang semua ???  

OK ker ???

Agak-agak, ada tak benda lain pulak yang orang simpan dalam bank ????

hrmmm !!!!

28 comments

  1. lampudanmentol

    Satu cadanga yang baik jika wanita tak dapat 90 hari Mertanity Leave…
    Elok sesangat sebab jika wanita kembali bekerja ibu kena perah susu jika dalam 4 jam tak diberikan anak susu ibu akan BASI. Jika adanya bank susu dapatlah anak minum susu itu kerana susu Ibu adalah yang terbaik untuk anak.

    Macam mane pulak kita cadangakan supaya diadakan Bank AIR MANI??? Setuju tak???

  2. Nadri

    apa nak pelik bro..bank sperma pn ada…

    bahaya bank susu nie, silap2 nnti blh kawin dgn org yg sesusuan..haram hukumnya..maklumlah susu itu diberi minum pada anak yg ibunya xde susu badan…bahaya nie..

  3. DrSinga

    kalau frozen…
    boleh tahan 6 bulan tau!!!
    hari tu pernah terbaca …dia masak something(tak ingat apa) guna susu ibu ..dan jual kat orang ramai…

  4. suri Cahaya Cinta

    sslu org yang nak susukan bayi, nak buat stok susu byk2 mrka atau ibu bapa tsbut harus mengeluarkan belanja yg lbih utk beli peti ais khs utuk simpan susu..heee

    bro kena kitra juga pam elektrik nak perah susu tu mahal ada dlm rm 3oo ke seribu ats. manakala pam susu yg manual mmg harganya murah tapi air susu ibu akan lmbt klr.jenuh le nak tunggu susu tu turun huhu..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s