Berbakti pada tanah….

Walau apa pun tragedi yang berlaku….

Walau apa pun peristiwa yang menimpa…

hidup tetap perlu diteruskan….

Hidup perlu kita adjust supaya bersesuaian dengan perjalanan kehidupan yang bakal kita tempuhi seterusnya….

Supaya segala tragedi dan peristiwa yang telah menimpa itu, tidak akan berulang kembali…

Aku ambil pendekatan, berbakti pada tanah dalam usaha untuk melupakan segala yang terjadi sebelum ini….

Berbakti pada tanah, selain mendapat hasilnya dikemudian hari, sekurang-kurangnya boleh juga aku melakukan sesuatu yang boleh mengeluarkan peluh disamping membakar kalori yang banyak tersimpan dalam badan niee..

Antara tanaman yang ditanam …

image

Limau kasturi

image

Pelam

image

Cili

image

Ulam Raja

image

Rambutan

image

Belimbing

image

Betik

image

Terung

image

Lengkuas

image

Serai

image

Ubi kayu

Walaupun penat… Sekurang-kurangnya fikiran aku tenang bila berada di kebun kecil aku tu…

Walau sekadar duduk-duduk dipangkin yang tak seberapa buatannya, ketenangan yang aku rasai sukar untuk aku gambarkan dengan kata-kata….

Alhamdulillah…syukur ke hadratNya atas nikmat ketenangan yang dikurniakanNya itu…

4 comments

    • bujang3

      Memang..dah lama…terima kasih sudi menjengok…. Macam macam terjadi sekarang nie.. MAS MH370 jadi misteri… Mudah-mudahan jumpa . dengan semua selamat…

Leave a comment