Tagged: Apa bagusnya Fesbuk ???

Baik Buruknya Fesbuk !!!!

Fesbuk !!!!!

Sapa ada akaun fesbukkkkk ???

Rasanya, kalau nak suruh angkat tangan, hampir seluruh manusia kat Malaysia nie ada akaun Fesbuk… Jenuh nak kiraaa !!!!

Seronok ker mengadap akaun Fesbuk nie ???

Apa bagusnyer ???

Entah kenapa… walau pun aku ada akaun Fesbuk nie, dan masih boleh di”consider” active gak mengadap laman sosial nie…. aku makin terasa yang Fesbuk nie merbahaya … !!! Banyak gak keburukan yang timbul berkenaan ngan laman Fesbuk yang menjadi kegilaan manusia zaman IT nie….

Macam kata Ustaz Nasharuddin, suatu ketika dulu… antara keburukannya adalah menceritakan aib orang lain, mengutuk, menghina, sampaikan cerita masalah rumah tangga pun dijadikan modal dan bahan dalam Fesbuk nie….

Jujur… aku sebenarnya belum nampak lagi kebaikan menggunakan akaun Fesbuk nie, selain dari sekadar suka-suka, bergurau senda ngan rakan dan saudara mara… Bukan tak boleh berFesbuk… tapi !!!!!!

Hendaklah kita berhati-hati dalam menulis sebarang komen…. sebaiknya.. komen tentang hal kita sendiri ajer, dah ler.. hal orang lain ??? Kalau ada yang tak elok… pendamkan jer lah dalam hati… nanti kalau dijadikan bahan cerita..bimbang akan ada pihak yang terasa hati dan marah….

Akan ada yang bergaduh pulak nanti… Jangan pulak jadi cam niee !!!!!

Macam-macam !!!! Pasal tu lah aku kata… nak guna Fesbuk nie, kenalah berhati-hati…. Memang semua benda dalam dunia nie ada bahaya nye… Jadi berhati-hatilah ….

Macam yang pernah orang kata … ada mata tengok, ada telinga dengar, ada mulut jangan asyik nak bercakap yang bukan-bukan pulak… jadi kesimpulannya …. ada mulut … DIAM !!!!!!

Jadi !!!!!

Baik ker buruk Fesbuk nieee ???

Tepuk dada (huk..huk..huk..) tanya selera lah !!!!