Air Cooler buatan sendiri !!!!

Fuhh !!!!

Panasnya malam ini !!!

Sebenarnya, bukan malam ini ajer yang panas…

Malam-malam yang lain pun panas jugak…

Keadaan bahang cuaca panas nie dah berlarutan sekian lama…

Nak tidur malam pun tak lena…

Tak selesa…

Panasss!!!

Hangattt!!!!

Hangit!!!!

Bagi yang ada aircond kat rumah tu, no problem la…. tapi aku gerenti bil api akan melonjak-lonjak naiknya nanti… yang pasti akan menggembirakan pembekal tunggal tenaga kat Malaysia nie… tak lain tak bukan TNB ler… sapa lagi…

Tambahan pulak tarif dah naik berlipat ganda… Apa pun pastinya “tak membebankan rakyat”…

Bagi aku yang tak pasang aircond kat rumah, macam kena panggang la jawabnya….

Terfikir pulak… kalau tak dapat pasang aircond, dapat pasang air cooler pun siyok gak kan???

Nak pi beli air cooler plak…. makan ratus RM gak tu… apa cara paling jimat agaknya yer…

Kalau boleh wat air cooler sendiri kan bagus….

Mungkin cam nie…

Atau camnie…

Pasti menjimatkan … yer tak ???

Atau nak senang lagi….  guna benda nie plak…. tak payah nak guna mesin untuk tebuk sana sini… boleh pakai pisau jer…

Amacam???

Boleh ker agaknya dilaksanakan projek nie…???

Nak cuba ???

Atau nak hebat lagi… tapi payah la sikit…

Buat camnie…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s