Kari Dalam Tin !!!

kari daging

 

 

 

 

 

Pernah makan tak ???

Aku memang suka kari dalam tin nie….

Terutamanya kari daging….

Dia punya rasa….. emmmphhh!!!

Kari ayam pun ok gak …

Kenapa aku suka sangat kat produk kari dalam tin ni ???

Entah laaa…

Tapi…. aku rasa mungkin sebab waktu zaman kanak-kanak aku selalu dapat makan kari dalam tin nie…. sebab bapa aku dulu berkhidmat dalam angkatan tentera….

Jadi bekalan masa gi operasi yang tak habis tu lah yang selalu jadi habuan aku…. pantang bapa aku bawa balik kari daging, mesti aku suka… Maka, sejak dari itulah kot, aku terbawa-bawa hingga ke saat ini…

Memang ada yang kata, tak berapa sesuai makan produk dalam tin dari segi kesihatan kerana ada bahan pengawet namun, itu aku tolak tepi ajer ….

Dah feveret aku… nak wat camna…

Betul tak ????

Masing-masing punya citarasa lah… ye tak????

Produk kari nie tak terhad pada brand atau jenama tertentu… asal karing daging ajer dah menaikkan selera makan aku….. meleleh pulak air liur nie bila bercerita pasal kari daging dalam tin feveret aku…

Bagi aku .. brand atau jenama apa pun, bila dah masuk dalam kuali, dipanaskan dan dihidangkan.. semua rasanya sama saja…

Memang ngam….!!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s