Masalah Angin Dalam Perut!!

Angin dalam perut????.

Apakah????

Ada tak sesiapa yang mengalami masalah macam nie????

Sebenarnya itulah masalah yang sedang aku alami saat ini.

Gi klinik…. Jumpa doktor…. Doktor jugak kata :
“Angin ….!!!!”

Doktor bagi ubat angin…. Balik, makan ubat….

Nasib ada baik boleh settle…. Legaaa.

Nasib tarak baik, masalah tak settle…

Pegi klinik lagi…

Begitulah rutinnya..

Lama-lama….
” hrmmm…. Lantaklaaa…. Malas dah nak pegi klinik lagi”

Tapi!!!!!

Tadi terjumpa kawan lama masa sarapan kat kedai sebelah ofis….

Aku baik punya kena teh tarik ngan nasi lemak telur…

Sebab dah lama tak jumpa, tak tau la perkembangan dia….

Maka sahabat nie pun mula la cerita…

Rupanya baru kematian isteri… Takziah untuknya…. Tumpang sedih dan simpati…

Isteri meninggal akibat kanser usus….

Hrmmm…. Yang membuatkan aku terkedu, dia kata asal simptomnya adalah angin dalam perut…

Macam aku jugak…. Gi klinik…. Doktor kata angin… Amik ubat… Makan.. Nasib baik lega…. Kalau tak kena la berulang ke klinik lagi….

Sehinggalah lapan tahun kemudian, sewaktu bawa anak ke klinik…. Doktor kata kat isteri sahabat tu

” U nampak lain macam jer…. Saya ingat U ada masalah lain la… Bukan angin biasa”

Dia bagi referral letter, terus gi hospital… Kena tahan wad… Alih-alih confirm kanser usus tahap 4…..

Jenuh ke sana sini berubat dalam 2 tahun setengah dan kos rawatan mencecah hampir RM100K, akhirnya takdir telah menentukan isterinya meninggal sebelum raya puasa 2013 baru-baru nie….

So, bila dia dengar masalah angin dalam perut yang aku alami, dia nasihatkan aku gi check ngan doktor untuk pemeriksaan lanjut…

Suspen gak aku….

Ermmm…. Alahai!!!!!!

One comment

Leave a Reply

