Nafsu nafsi di bulan posa!!!

Pernah aku dengar…
Orang berkata…
Bulan posa nie, boleh ler slim sikit…
Boleh turunkan berat badan…

Hermm!!!
Bagus gak tu!!!
Mungkin salah satu dari hikmah kita berpuasa!!!

Tapi!!!
Betul ker boleh!!!
Entah ler…
Aku tengok, bila aku ke bazaar ramadan… Kat tangan setiap manusia yang berkunjung ke bazaar tu, penuh ngan beg plastik yang berisi macam-macam jenis juadah dan lauk pauk… Maklumlah… Dibulan posa ni ramai yang melayan nafsu nafsi yang sentiasa tersemat kemas dalam hati sanubari kita yg bergelar manusia nie..

Bukan nak kata orang lain…

Aku pun sama…

Di saat aku menulis nie pun, baru saja aku bedal kebab buatan @ resepi sendiri…

image

Hermmm..

Itulah NAFSU.. Tambahan di bulan puasa..

Entah kenapa.. Rasanya NAFSU DAN SELERA MAKAN makin menjadi jadi…

Ehemmm…

2 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s