Satu hari di TELUK SENANGIN!!! – Part 1.

image

Masuk bulan December hari tu, kebetulan semua adik-adik aku balik kampung kecuali yang tengah buat medic kat USM Kubang Kerian dan yang sorang di Klang.

Anak-anak dah mula bising, sebab tak ke mana-mana musim cuti sekolah kali ni.

Meeting bermula….
Kata sepakat dipersetujui…
Destinasi pilihan… TELUK SENANGIN…

Dalam kelam-kabut, berusaha nak cari dan sewa chalet @ penginapan.

Penuh!!!

Maklumla musim cuti sekolah.. Lagi pun, kitorang dah lambat booking…

Setelah berusaha dan terus berusaha untuk booking chalet, namun diberitahu booking telah penuh sepanjang cuti sekolah.

FRUST.

Tapi, keputusan tetap ke Senangin walau cuma sekadar balik hari…. Akhirnya telah dipersetujui semua, minggu kedua akhir musim cuti 5 keluarga dan seorang adik bujang aku akan mandi manda di TELUK SENANGIN… Bersantai…

Namun atas sebab tak dapat dielakkan, hanya 3 keluarga ajer yang dapat joint. Tak mengapalah, mungkin patut diaturkan sekali lagi dikemudian hari…

Hari yang ditunggu pun tiba… Bertolak dari rumah masing-masing.. Set pertemuan di depan UTP. Setelah berkumpul, perjalanan diteruskan.

Sampai di Senangin, terus mencari-cari chalet. Masih mencuba, andai ada yang masih kosong. Nasib berpihak pada kami, ada sebuah dorm yang baru dibina di chalet Pak Ya.

image

Dorm yg dimaksudkan

image

Boleh muat (had yg dibenarkan) seramai maksimum 10 org dewasa. Kebetulan kami terdiri daripada 10 dewasa dan 6 kanak-kanak. Ngam-ngam ler…

Terdapat 8 katil bujang, 3 kipas dan satu bilik air. RM200 semalam…Yang lain dah penuh, tapi bebudak dah excited nak bermalam, maka bolehlah untuk lepas “sesak”..

image

Enjoy la jugak…

Sambil tu, nikmatilah antara gambar-gambar sepanjang percutian kami di TELUK SENANGIN…

image

Laluan masuk Pak Ya Chalet

image

image

image

image

image

image

Sementara tunggu utk check-in, mandi la dulu

image

image

image

Kat pantai pun ada gak jual aiskrim

image

image

image

image

image

Makan time

image

image

image

image

image

Sekian untuk part 1. Ikuti sambungannya di part2

One comment

  1. Pingback: Satu hari di TELUK SENANGIN!!! – Part 2. | Blog @ Bujang3

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s