Bersantai di Gunung Lang, Ipoh !!!

Tak ke mana cuti hujung minggu…

Bini ajak gi Mydin… Shopping barang keperluan dapur. Tugas diserahkan sepenuhnya kepada bini, aku ikut jer…

Anak perempuan tak ikut, sebab ikut kawan-kawan dia gi Gunung Lang.

Sepanjang aku menetap di Ipoh, tak pernah sekali pun aku menjejakkan kaki ke Gunung Lang nie… Walau pun sebenarnya terletak berhampiran dengan kediaman aku, namun sebelum nie tak pernah terlintas di fikiran nak ke sana.

Alih-alih, hari ni, dengan pujukan dari bini dan anak-anak, akhirnya, berjaya gak aku menjejakkan kaki kali pertama di sini. Ok gak… Aku ada ambik gambar sikit-sikit…

Jom kita layan pemandangan di Gunung Lang…

 

Naik bot ke seberang tasik, mengambil masa tak sampai 5 minit… Tiket bot untuk dewasa cuma RM3.00 dn kana-kanak RM1.50.

Ok lah untuk bersantai di musim cuti nie… Menikmati pemandangan yang penuh kehijauan.. Sejuk mata memandang. Tapi… hati-hati yer… ada mitos mengatakan ada anaconda terlepas dalam tasik…

Hrmm… bila naik bot tu, jangan cecahkan tangan dalam air…nanti kena ngap ngan ANACONDA !!!!

Ok, Chow !!!

2 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s