Pelan-Pelan kayuh / Tiada istilah terlambat! !!

Tiada istilah terlambat…

Kalau nak cuba sesuatu, jangan risau samada sudah terlambat, kerana selagi kita bernyawa kita bebas untuk mencuba… Andai sudah tiada nyawa, barulah sesuai istilah terlambat itu digunapakai…

” sekurang-kurangnya begitulah yang aku pikir / orang lain aku tak tahu ler “

Cuba kita congak, satu hari, dapat satu atau dua… Kita amik yang paling sikitlah…kalau sebulan…!!? Kalau dua bulan! ?? Setengah tahun! !?? Setahun? !?? Lima tahun! ???! Dan seterusnya….

Jangan gopoh-gopoh… pelan-pelan kayuh, biar lambat (bukan terlambat) janji selamat sampai.. Lagipun, bukan kena bayar… Percuma ajer…

Nak joint ker??? Mana tau, boleh sama-sama dapat?!!

Walaupun aku start lambat (sekali lagi, bukan terlambat), dan pelan-pelan kayuh, tak kesahlah… Aku tak rugi apa-apa pun…

Start ker, tak start ker, rutin aku tetap sama.. Tak ada bezanya.. Cuma, dengan bermula, aku ada peluang… Itu ajer…

Kadang-kadang, dalam hidup nie ada banyak peluang di sekeliling kita, persoalannya, samada kita nak sambar atau tidak peluang itu..

Ramai yang dah sambar peluang tu, kita??? Nak tengok saja ker??? Orang dah mula mengorak langkah… Kita masih tak bergerak.. Masih terpaku di tempat yang sama…

Kalau kita amik step yang pertama dan memulakan langkah, walaupun lambat, akhirnya kita boleh jugak duduk bersama orang lain di garisan penamat!!!

Betul tak? ???

So, nak joint aku tak? ??? sama-sama rebut peluang… !!!!

Jom!!!!

Don’t worry! !! Just say the magic word… May be you’ll like it. ..

PELAN-PELAN KAYUH
image

2 comments

    • bujang3

      Betul tu bro, memang masih ramai lagi yang tak tahu, aku pun banyak benda yang masih belum tahu. Mungkin kerana selama ini belum pernah join buat benda-benda macam nie, membuatkan aku jahil. Apa pun, terima kasih bro….

Leave a Reply

