Bau Minyak Dalam Cabin Exora !!!

Lagi masalah Exora ???

Entahlah…

Cuma bebaru nie, aku terserempak ngan bekas rakan sekerja.. Sembang punya sembang, rupa-rupanya dia pun pengguna Exora jugak.. Bila dah tau, mulalah topik perbualan beralih kepada isu berkenaan Exora…

Kebaikan Exora…

Keburukan Exora…

Kelemahan Exora…

Sehinggalah kepada satu isu yang sebenarnya pernah aku terperasan sebelum nie, cuma tak terfikir, apakah ianya satu lagi kelemahan dan keburukan kenderaan mpv buatan Malaysia nie…

Seluruh ruang dalam Exora berbau petrol selepas setiap kali mengisi minyak… Macam biasa, bila aku berhenti di “petrol pump” untuk mengisi minyak, aku akan mematikan enjin dan membuka semua tingkap.

Setelah mengisi minyak, aku menutup semua tingkap, sebab anak-anak aku memang selalu nak pasang air-cond. Pada masa tu lah, aku selalu terperasan yang seluruh ruang kabin tu berbau minyak petrol… Walau pun cuma seketika, namun memang menyesakkan hidung jugak lah…

Sebelum bekas rakan sekerja aku tu timbulkan isu nie, aku tak terfikir pun ianya adalah satu lagi kelemahan dan keburukan Exora…. Menurut rakan aku tu lagik, bila dia tanya “pomen”, dimaklumkan yang paip minyak Exora terdapat kebocoran…

Hrmmm… Entahlah….Tapi betul ker itu pun salah satu kelemahan dan kekurangan kualiti Exora ????

4 comments

    • bujang3

      Bagi kes aku, rasanya tiada yg bocor sebab bau petrol tu pun sekejap jer.. Itu pun hanya selepas isi minyak… Lagi pun masa isi minyak tu aku buka tingkap. Rasanya mungkin wap dari petrol masa diisi tu yang masuk dalam kereta. Harap-harap tak ada masalah lain ler..

  1. musa66

    bau petrol dalam cabin sebab pipe line dia bocor.. better gi tukar pipe line dia..sbb saya dan kawan saya dah tukar pipe line bocor ni

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s