Nasi Lemak, Horlicks Panas !!!

Hari nie Sabtu…

Sepatutnya hari cuti… tapi, bebudak semua gi sekolah… termasuk la orang rumah aku..

Lepas hantar anak-anak gi sekolah… Tak tau nak wat apa…

Nak terus gi sarapan, awal sangat lagik…

Pasang tv…. tengok jer la, apa citer yang ada… Bukannya tengok sangat pun… saja nak bagi bising sikit… kalau tak tu sunyi ajer bila bebudak tu tak ada kat rumah…

Selalunya, asyik dengar depa bising-bising… Main-main.. Lepas tu gaduh-gaduh… memang pening kepala dibuatnya… Tapi, bila dah tinggal sorang-sorang kat rumah nie, rasa sunyi la pulak…

Akhirnya… bukan aku yang tengok tv…. Tv yang tengok aku…

Dah… tak boleh jadik nie… bangun mandi lagi baik… siap-siap.. Gi carik sarapan… kang lambat pulak nak makan ubat…

Kencing manis…

Darah tinggi…

Kena jaga jugak… ubat tak boleh tinggal… ramai dah yang aku dengar, terlampau yakin kat macam-macam ubat “direct selling” nie, langsung tak makan ubat doktor…

Haaa… tak lama lepas tu, macam-macam citer yang ada… Yang kena strok la yang selalu aku dengar… Aku tak nak la amik risiko cam tu… Ubat kena makan…

Ingat nak gi sarapan kat luar… pekena roti canai ker…. Rupanya, atas meja dah tersedia nasi lemak bungkus untuk aku… Orang rumah dah sediakan (beli laaa).

So… tak jadik le keluar… Sebenarnya, pagi nie pun, rasa cam malas jer nak keluar… Masak air ( kepakaran aku ler tu ), bancuh Horlicks panas…

Pas tu kena ngan nasi lemak bungkus daun pisang…

Pergghhh !!! Masyukkkkk !!!

Apa sarapan korang hari nie ????

p/s : nie kira edisi bosan yang terlampau la nie !!!

2 comments

Leave a Reply

