Ape ke hey?

Baru jap tadi, aku buka fb. Sajer nengok-nengok, kot-kot ader post yang kene tempiasnyer sikit-sikit kat aku…

Memang tak ader la yang terkene kat aku secare directnyer.. Cumer, ader ler satu  post dari member aku nie yang buat aku berpikir…

Ye ker benor nie???

Logik ker???

Masuk dek akey ker? ???

Munasabah ker gamaknyer???

Kata member aku tu ( dalam post bergambor kat fb dia ), baru lepas makan nasik kat Kanthan….

Nasi putih ngan telur dador, tempe goren, sambal sardin minum ayor suam… Nak tau beraper????

Terkejut aku… Katanyer, RM13.00.. Mak aiii, mahey bebenor laaa. Raser cam tak cayer jer..

image

Tak ngaper la tu… Tutup kesah….

Sebelum gi sembahyang Jumaat tadi, aku gi makan kat satu kedai nie…

Memang dah selalu makan kat situ sebelum sembahyang Jumaat. Terkenal ngan masakan yang sedap, tapi murah..

Apa lagi.. Aku bertiga ngan member sekerja pun belasah lah…. Masa bayor tu terkejut la masing-masing..

Harga dah tak serupa dulu… Kalau dulu, paling tinggi pun cumer RM4.80, tadi aku kener RM6.00..

Sorang tu kener RM8.00.. Boleh makan KFC tu….

Ape ker hey???

Patut la rakyat bising!!!!!! Bagi yang kerja kerajaan, tahan la sikit…. Yang kerja swasta????

Gaji tak naik… Barang dah melambung naik…

Nampaknya tokey kedai pun dah tak tahan…. Terpaksa naikkan harga… Maklum la… Harga bahan mentah dah mencecah “awan”….

Mana tahannnnnn…

Alamatnya… Kita, rakyat la yang…..

Mamfushhhh! !!!

3 comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s