Tikus ada ekor atau tikus tanpa ekor ..

Tikus.

Makhluk perosak.

Sejenis makhluk perosak….

Kotor..

Pembawa kuman penyakit…

Tahukah anda, kenapa orang selalu berpesan…

                     “Kalau beli makanan dalam tin, pastikan basuh dahulu sebelum kita buka tin makanan tu….!!!”

Sebabnya ;

                     ” makanan dalam tin tu asalnya datang dari setor simpanan yang mana terdapat banyak makhluk perosak ( TIKUS ) yang berkeliaran dan tanpa segan silu kencing dan membuang najis sesuka hati di sekitar setor simpanan. Mungkin ada yang terkena tin-tin makanan yang tersimpan di situ.”

Dapatkah dibayangkan kiranya kita buka dan terus tuangkan isinya dalam periuk untuk dimasak…

Berapa ramai pula yang terus saja buka tin minuman dan meneguk terus dari tin minuman itu dan menggunakan straw… yearkkk !!!

Pernah tengok tikus tanpa ekor ??

Tak pernah !!!!

Aku pun tak pernah…. heheeheee !!!

Ada satu tikus nie, tanpa ekor … Aku beli dengan harga RM30.00.

Sebenarnya, dulu aku ada bela seekor tikus yang berekor…. asyik mati ajer… nak cuba lak tikus yang tak berekor…

Ingatkan hayatnya panjang… Serupa jugak… tak sampai 5 bulan. Mati jugak akhirnya…

Akhirnya, aku amik keputusan,beli seekor lagi…

Kali ni, yang berekor pulak…. Tak tahulah berapa lama jangka hayatnya…

Inilah tikus terbaru aku yang ada ekor tu….

Tikus baru yg berekor.. RM13.00 jer...

Tikus tak ada ekor...

Ekor atau tanpa ekor ??

Memang barangan sekarang tiada kualiti dan mudah rosak yer !!!!

Nasib baik murah….

Tikus korang macammana ???

Selalu jugak ker tikus korang tu rosak ???

Berapa kali dalam setahun kena ganti ???

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s