Dada sendat, padat !!!!

Dada sendat ???

Dada padat ???

Haaaa !!! Pikir apa tu !!!!

Dah dua tiga hari, dada aku rasa padat, sendat !!!

Tarik nafas rasa macam tak cukup…. rasa macam ada yang “block” kat dalam dada….

Jantung berdegup kencang…. bergetar laju….

Dup..dup..dupppp !!!

Apa hal plak nie….. ???

Ubat darah tinggi, aku dah makan.. belum lagi lah aku miss dengan sengaja… mungkin lah pernah aku terlupa nak makan.. itu pun sekali dua ajer !!!’

Ubat kolestrol !!!! Ha… yang nie, susah sikit nak cakap … kena makan sekali sehari ajer.. pada waktu malam sebelum tidur..

Tapi !!! yang nie aku selalu misss… sengaja dan tak sengaja… bukan apa… kalau aku tak makan ubat nie pun, tak terasa apa-apa… lainlah kalau ubat darah tinggi… baru dua hari terlupa, dah rasa pening semacam… melayang-layang !!!! Sebab tu, aku takut untuk miss ubat darah tinggi…

Selalu gak aku kena cam nie…

Setiap kali kena cam nie.. pasti MC… sama lah cam hari nie….. Doktor kata, tekanan darah aku, tinggi sikit !!!!! So, rest kat rumah ajer ler… Nafas sesak… sakit dada…. sambil meng”update” blog nie…

Disebabkan dah banyak kali jadi cam nie, tadi doktor dah suruh aku pergi check jantung kat hospital… mungkin ada kena mengena ngan jantung… katanya !!!

Apa pun kena pergi test dulu, baru boleh confirm !!! Tu yang aku malas tu !!! Kalau gi check kang… macam-macam masalah yang akan jumpa…

Macam kereta lama…..!!!! Kalau di bawa jumpa “pomen”… macam-macam masalah yang timbul…

Tu pasal ler, ramai yang menasihatkan aku untuk selalu bersenam… ber-riadah !!!! Ermmm!!!!

Apa pun… Untuk hari nie… aku nikmati dulu “rest day” aku kat rumah !!!!

6 comments

Leave a Reply

