Dalam setandan pisang bukan semuanya elok !!!

Sejak akhir-akhir nie, aku suka pulak search apa-apa saja pasal proton dan exora…

Positive comment….

Negative comment…

Semua aku baca dengan teliti…. bukan apa… nak tau gak apa yang hangat orang perkatakan tentang industri otomotif nasional kita nie…

Biasa la kannnn !!! Dalam dunia nia.. ade jer yang tak puas hati… macam-macam aspek yang orang tak suka… tapi… dalam tak suka tu pun, sesetengahnya bukannya ada duit pun nak beli kereta selain kereta nasional kita nie…. kondem bagai nak rak, tapi masih pakai kereta proton gak… Jangan nak kelentong ler… ramai yang cam tu… sekali lagi aku tekankan… SESETENGAHNYA ajer.. bukan semua !!!

Lagi satu… dengan membaca comment-comment nie, dapat gak kita buat sedikit penilaian tentang mentaliti orang Malaysia nie, walaupun bukan melambangkan keseluruhan…

Kadang-kadang, orang yang banyak duit nie, tak banyak kesah…. depa memang tak pandang proton nie… maklum ajer la duit ada… tapi depa tak pulak hebat nak kondem, cuma orang yang tak berduit jer yang giat kondem dan menjatuhkan produk kita sendiri… macam mana nak maju !!!!

Tapi, kalau kita ambik pengajaran dari kata-kata orang-orang tua dulu,

“dalam setandan pisang bukan semuanya elok…!!!”

mungkin kita boleh terima seadanya produk kita tu… sedangkan produk luar yang lain pun ada jer dengar orang kondem… cuba cari kat internet sekarang nie.. ada gak Avanza yang orang kondem, begitu gak ngan Citra, Wish pun ada gak yang tak puas hati….

Lagi pun… bukan semuanya tak elok… kira nasib jugak la… ada yang pakai kereta nasional kita nie bertahun-tahun, tapi tak ada masalah…ada pulak yang pakai baru beberapa bulan, dah macam-macam masalah… cuma berdoa dan berharaplah kita dapat yang terbaik dari pisang yang setandan tu !!!!

Senang citer… sapa yang rasa duit dah berlambak, melimpah ruah, beli ajer la kereta apa yang korang mampu… jangan banyak citer, kondem sana-sini..

Orang lain !!!! Biar kat depa laaa !!! Bukan duit korang… duit depa.. suka hati depa laaa!!!!

Apa pun.. aku bukan cakap cam tu sebab aku memiliki kereta nasional nie, sebelum aku memiliki Exora nie pun, aku memang dah jatuh hati bila terpandang Exora di jalanan… memang aku minat giler kat design dia….. Lantakla apa orang nak kata !!!!

Ha ! Ha ! Haaaa !!! Adios !!!!

4 comments

  1. madlut

    saya pun pakai kereta nasional..memang tak mampu pakai kereta luar…ok je kereta nasional…selesa. Cuma sesetengah yang kondem tue, memang mereka rasa apa yang mereka beli tak berbaloi dengan harganya..dan dipengaruhi beberapa faktor lain jugaklah. Namun saya percaya, insyaallah, proton pun akan terus memperbaiki kualiti mereka dari semasa ke semasa.

  2. bujang3

    yer, betul tuuu!!! aku setuju ngan ko… diharap, proton lebih maju di masa hadapan dan dapat memberikan yang terbaik untuk rakyat Malaysia seluruhnya…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s