Aku bujang3 ~ Apa kesudahannya ????

Jam dah melepasi angka 12… Anak, isteri.. semua dah melayan mimpi masing-masing… entah apalah mimpi yang sedang menguliti tidur depa agaknya !!!

Aku ???

Masih terkebil-kebil, tak boleh melelapkan mata…. on laptop… layan fb seketika… akhirnya, bosan… layan Astro Hitz.. sambil-sambil tu, jari jemari mengetuk-ngetuk papan keyboard laptop Compaq aku, melakar sesuatu di halaman blog yang nampaknya dah lama tak berpenghuni…..

Arghhh !!! Blog aku nie cuma sekadar personal blog yang tiada mendatangkan income untuk aku… cuma..ibarat sebuah dairi tempat aku meluahkan sesuatu dan mungkin yang sebenarnya lebih kepada merapu… apa pun..!!! Aku punya sukalah… asalkan aku tak kacau orang…

Tak ada pengunjung ???

Ermmm!!! Tak mengapalah… Apalah sangat yang ada kat blog bujang3 nie… memang !!! Suatu ketika dulu, aku memang risau, kalau-kalau blog aku tak ada yang sudi datang berkunjung… sehingga… ada ketikanya, aku memaksa diri untuk menulis sesuatu sekadar nak mengisi dan memastikan ada posting terbaru untuk yang setia … lama kelamaan.. !!!

Entahlah !!!

Tapi, rasanya, aku setuju gak ngan pendapat saudara Boss, suatu ketika dahulu…

“kalau tak ada matlamat dalam blogging, mungkin tak akan kekal….”

Ambik saja contoh aku… pada permulaan melangkahkan kaki melewati dunia blogging nie, memang semangat berkobar-kobar, ibarat api yang menyala tak akan padam… tapi… akhirnya .. aku sedar !!! Dengan hanya sekadar suka-suka, api yang tadinya menyala tu, kian malap di penghujungnya…

Walau apa pun yang tercoret, hasil idea merapu aku nie, diharapkan tak mengganggu emosi sesiapa.. sekadar berkongsi… mana yang baik boleh dijadikan ikutan… yang tak baik pulak, jadikanlah sempadan….

Adios !!!!

7 comments

Leave a Reply

