Blog aku makin suram !!!!

Suasana sungguh sepi…

Terutama di laman blog aku yang satu nie !!!!

Semangat !!!!

Mana perginya ???

Mana semangat ketika aku mula berblogging dulu ????

Mana minat yang aku katakan suatu ketika dulu ???

Entahlah !!!!

Yang nyata…. blog aku semakin suram …

Bukan kata orang lain…

Aku sendiri pun dah jarang menjengah blog bujang3.wordpress.com  nie …

Seperti kata XPDC…. Semangat Yang Hilang !!!!

Apa dah jadi ???

Idea pun dah kering kontang… tak larat nak perah otak ini untuk mendapatkan sedikit idea… memang dah kering sangat dah….

Semenjak pertengahan puasa, aku dah rasa kelainan dalam diri aku…. sehinggalah sekarang…masih !!!!!

Nasib baik, aku tak bergantung rezeki dengan aktiviti blogging nie … kalau tak… dah tentu aku kecundang di tengah jalan….

Apa pun…. pernah tak korang rasa macam yang aku rasa sekarang nie ??? Sepanjang korang melayan aktiviti blogging korang ????

Hrmm !!!

BLOG AKU SEMAKIN SURAM !!!!!!!!

17 comments

    • bujang3

      tu la… aku pun rasa cam tu gak.. malah aku pasti, semua blogger pernah rasa cam yg aku tengah rasa ni, tapi ramai yag dah bangkit semula..cuma… aku takut aku nie dah tak boleh bangkit dah… dah penat sangat kot, sampai jatuh terduduk…. mungkin betui la kata orang… kalau buat sesuatu tanpa matlamat, memang payah nak kekal lama !!! entah lah….

    • bujang3

      betui tu Boss… mungkin gak mood cuti raya tu masih tebal, walau pun aku dah tak cuti lagi (dah start kerja)… nak kena start blogwalking sikit… ikut nasihat pro blogger la…

  1. sufian

    jangan mengalah..mungkin ada sesuatu yg bleh kita belajar dan baiki dan perbaharui..

    depa yg top blogger pun pernah alami yg sama.. sekarang baru depa stay pada blog tertentu je..

    ps: plugin comment tu tukar lain bleh, mungkin leceh sket, kena sahkan dulu diemail untuk subscribe follow up comment..

    • bujang3

      aku setuju apa yang ko cakap tu.. top blogger pun pernah rasa cam ni gak…. tapi…entah lah…

      Tak pa… nanti aku try bangkit balik, walau pun perlu bertongkat ….

      ps: bukan tak nak tukar… aku tak tau nak buat cam na… lagi pun..aku nie tau tulis entri jer…yg lain2 aku tak tau….

  2. botak

    ini stendet ni..
    maknanya otak kita mahukan lebih ilmu..
    sebenarnya bro dah boleh start kembangkan empayar blogging ni..
    cuba pasang iklan ke, main html ke, atau proceed kpd nich blog..
    blogging ni kalau dikembangkan betul2, x menang tangan nak layan woo..
    belum cuba belum tau..
    dah cuba baru tau!
    hehe

    • bujang3

      nak start kembangkan empayar blogging???? aku sendiri tak tau nak wat cam ner !!! Dah old timer… otak dah tak berapa nak pick-up..

      Nak pasang iklan ??? Main HTML??? proceed niche blog ????

      Kalau sekadar nak cuba sendiri, memang payah… belajar ilmu tanpa guru takut nanti berguru ngan syaitan pulak.. itu yang ustaz aku cakap la… !!! hahaha!!!

  3. suri cahaya cinta

    huhu… kekadang ada gak..kdaan mcm tak menentu.. tapi still kuatkan smgat gak utk klrkan idea huhu..

    apa kata bro bujang bukak laman web mtro ke kosmo kat stu msti byk idea punya yang blh dijadikan bahan cerita utk blog😉

  4. sangilapi

    semua benda ada pasang surutnya,bujang🙂

    macam botak cakap tu ada betulnya…..senang cakap ada hala tuju bila berblogging-jangan sekadar suka-suka nanti tenggelam punca🙂

    *blog melayu pun boleh bikin wang apa,nanti dah ok baru layan niche blog[ blog bi] *

Leave a Reply

