MERDEKA !!! MERDEKA !!! MERDEKA !!!

MERDEKA !!!!!

MERDEKA !!!!!

MERDEKA !!!!!

Aku merdeka kerana usaha pemimpin masa dulu….

Aku merdeka kerana perjuangan pahlawan masa dulu…

Aku merdeka kerana permuafakatan antara kaum suatu masa dulu…

Aku merdeka kerana negara aku dah bebas dari penjajah masa dulu….

Aku merdeka kerana negara aku tidak lagi dikongkong oleh penjajah seperti masa dulu….

Aku merdeka !!!

Aku juga bakal merdeka, sekiranya aku bebas dari beban hutang …

Aku juga merdeka, sekiranya pemikiran aku tidak di pengaruhi unsur-unsur negatif …

Aku juga bakal merdeka, sekiranya aku bebas berbelanja ….

Aku juga merdeka, sekiranya tiada sesiapa yang mengongkong kehidupan aku…

Aku juga merdeka, sekiranya aku bebas ke sana ke mari …

Aku merdeka, bila aku rasa bebas ….

Apa pulak MERDEKA buat korang ????

21 comments

  1. zik

    merdeka… itu bebas dari pemikiran yang terlalu sempit …. ekonomi yang tanpa sekatan… bebas membuat kritikan yang berkhemah…

  2. suri

    cam boss hujan batu tu wah mmg khdupan dia bestkan..heee ada usha pasti hasilnya lumayan🙂

    merdeka!
    pada bangsa kita, berbaktilah pada msyrakat bhwa sbg anak malaysia kita jua ada hak utk mengecapi kegembitaan itu dgn penuh rasa kesyukuran yang telah lama kita kecapi hmpir 53 tahun.

    tanpa usaha dan kegigihan mrka mana mungikn kita akan smpi ke kemuncak seperti ini..

Leave a Reply

