Aiskrim buatan sendiri untuk juadah berbuka puasa !!!

Salam untuk semua !!!!

Dah berapa hari kita berpuasa ye ??? Entah lah.. aku tak kira la pulak…

Apa juadah special korang masa buka puasa hari ini ???

Ais kacang ???

Tentu sekali sekala, ada juadah yang istimewa semasa berbuka puasa… mungkin bukan hari ini.. mungkin semalam.. dua hari lepas… minggu lepas…  Tak kesah lah bila, asalkan ada sehari dalam tempoh kita berpuasa menikmati suatu juadah yang boleh dianggap istimewa… !!!

Untuk aku… pada hari Ahad baru-baru ini… entah cam ner… aku teringat pulak nak buat aiskrim sendiri… kalau beli pun tak sampai RM10.00, tapi yang ini istimewalah sikit.. sebab hasil tangan sendiri…

Ada siapa-siapa yang tahu nak buat aiskrim ??? Aku dapat resepi ni pun hasil dari “bersembang” ngan pakcik “google” kita yang sangat peramah tu !!! Dah dapat resepi.. teringin pulak nak cuba.. maka … beginilah hasilnya !!!!

         

Amacam ??? Ok tak nampaknyer ??? Kalau korang baca entri nie sebelum berbuka, harap bersabar lah yer !!! Memang kecur air liur dibuatnyer !!!  

SELAMAT BERBUKA PUASA !!!!

28 comments

    • bujang3

      simple jer.. 2 cawan susu UHT (perisa : ikut suka laa), 2 1/2 cawan CoffeeMate, 1/2 cawan gula..

      Gaul semua bahan… masuk dlm freezer.. separuh beku, keluarkan semula dan pukul guna mixer (kalau x ada, guna blender), pas tu masuk freezer, biar beku sebelum dimakan .. itu ajer

      mudahkan .. Selamat mencuba !!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s