Seronoknye hidup sebagai fulltime blogger !!!!

Entri kali ini adalah sekadar khayalan dan angan-angan bujang3 sahaja… tiada kena mengena dengan yang masih hidup atau pun yang telah mati…. sebenarnya ada gak kena mengena ngan sorang mamat blogger nie.. sebab .. semasa aku menulis entri kali ini .. aku cuba membayangkan kehidupan mamat blogger nie yang telah sekian waktu menjadi fulltime blogger … tak lain tak bukan mamat nie bergelar  Boss.. tuan punya HujanBatu.com .. “Jangan marah ye Boss.. sekadar menyelami kehidupan seorang blogger sepenuh masa dan ko sebagai contoh dan idolanye… tiada niat lain”

Bangun pagi nie… dengan lagak seorang blogger sepenuh masa… aku ngan isteri ke sebuah hypermarket kat kawasan aku nie… seperti biasa… mula-mula bersarapan (esok dah tak boleh sarapan.. dah mula pose).. Lepas tu… memulakan aktiviti shopping ..mencari barang keperluan menyambut puasa… nak beli lauk pauk yang bakal dimasak untuk sahur malam nanti … biar yang menyelerakan supaya anak-anak bangun bersahur malam nie … Nak ajar yang kembar tu (7 tahun) berpuasa ….

Aku ngan isteri, berlegar-legar kat hypermarket tu dari pukul 9.00 pagi sampai dekat pukul 12.00 tengahari… ermmm !!! seronoknya kalau dapat hidup sebagai blogger sepenuh masa…. mungkin beginilah apa yang Boss rasa selama ini… dapat shopping dengan tenang… tak perlu berasak-asak dengan orang ramai sebab masing-masing pergi bekerja… Orang pergi kerja…kita jalan-jalan.. window-shopping lagi …. Bahagia betul !!!

Sementara aku tengah bercuti nie, sengaja aku nak merasa kebebasan yang dirasai oleh blogger-blogger sepenuh masa yang semakin ramai kat Malaysia nie…

Setelah penat shopping dan window shopping… aku ngan isteri pulang ke rumah… dalam perjalanan.. tersenyum melihat aktiviti manusia yang sedang bekerja di hari ini… Mentang-mentang lah bercuti … !!! Betul-betul menjadi blogger sepenuh masa ??? Tak mungkin… nak mula cari duit dengan blog pun aku tak tahu.. inikan pula nak cari makan melalui blog…. 99.9% mustahil… jadi ler dengan berangan-angan sajer !!! Itu pun dah cukup best dah !!!!

Sampai rumah… tak sempat pun 10 minit, boss (boss aku.. bukan tuan punya HujanBatu.com) dah call… minta aku datang kerja, sebab ada report nak kena siapkan… hmmm!!! spoil betul la… baru nak berangan kerja sendiri jadi blogger sepenuh masa.. dia kacau la pulak…

“Saya tahu bujang3 cuti MANDATORY 5 hari… tapi kalau boleh datang ler, ada report nak kena submit ke H.O nie !!!”  terdengar suara boss melalui corong talipon… mengharap …

“Sorry la .. saya ada hal nie, tak dapat datang la…” balas aku selamber… malas aaahh.. depa jugak yang suruh amik cuti mandatory nie..pas tu nak panggil balik pulak… tak kuasa nak layan.. pandai-pandai ler boss buat sendiri report tu… haa.haa.haaa!!!

Begitula, serba sedikit khayalan dan angan-angan bujang3…. Tapi kalau dah kerja makan gaji.. cuti pun tak senang.. ada jer yang talipon…. Nasib-nasibbb  !!!!

p/s : baru ajer aku nak publish entry nie… ada panggilan masuk lagi dari ofis.. aku tak angkat pun… buat tak layan jer !!! Lantak dia la… masih nak melayan angan-angan…. Tersenyum !!!!

26 comments

  1. Nadri

    klu tak silap sedara bos baru mengambil keputusan utk menjadi full time blogger sekitar bulan May 2010..

    aq klu tgh cuti mmg malas nak fikir pasal ofis..

    • bujang3

      yer ker !!! baru lagi … aku pun tak perasan plak.. tapi dia dah fulltime sekarang nie !!! seronoknyerrr!!!

      Memang ler… sama ler ngan aku… bile bercuti malas nak pikir pasal opis !!!

      • boss

        takde lah bukan bulan may 2010, aku buat fulltime blogger bulan feb 2010 dah setengah tahun berlalu, cepat betul masa berlalu..

        p/s: wah sudah mantap blog ko ni bujang.. ramai dah tukang komen.. tahniah!

        • bujang3

          ala… boleh ler… semua berkat ilmu yang aku dapat dari pro blogger cam ko nie… apa-apa hal pun terima kasih untuk semua member yang memberi perangsang !!!

  2. sangilapi

    setiap kerjaya ada cabarannya bujang🙂

    orang berniaga offline kata best kat orang berniaga online dan begitulah sebaliknya.

    orang makan gaji kata best kat orang berniaga sendiri dan begitulah sebaliknya dan sererusnya !

    bila dah alami sendiri baru tahu – setiap bidang ada cabaran yang tersendiri cuma bagaimana cara untuk berdepan dengan cabaran tersebut.

    tepuk dada tanya selera – pesan orang-orang dulu🙂

    • bujang3

      betul tu… tapi biasanyer kita nampak yang best ajer…. kita seolah tak mahu tahu part yang tak best tu !!! Setuju ngan ko… setiap bidang ada cabarannyer !!!

  3. boss

    he he.. bujang ko tak bagi tau aku pun ko tulis benda ni.. tapi ntah macam mana aku boleh macam terpanggil melawat blog ko ni.. he he.. ok lah tu mula2 angan2 dulu.. disusuli dengan tindakan.. dan raih kejayaan.. insyallah semuanya tidak mustahil..

    sebenarnya entry blog ko ni.. 90% hampir tepat, kadang2 bila dah bosan gile.. 1 hari duduk rumah tengok tv tak buat apa2 langsung tentang update blog dan seangkatanya.. biarkan sahaja.. imiginasi yang baik!🙂

    • bujang3

      hee!!! sorry tak bagi tau awal-awal.. dah tulis dan publish baru aku bagi tau kat komen di blog ko…jgn marah aaa !!!! Tu la… memang ko pun dah lama tak melawat blog nie.. aku tau..mungkin ko sibuk .. !!! No hal.. cuma sekali sekali mai ler.. bagi pendapat !!!!

      Seronok gak membayangkan kehidupan blogger sepenuh mas nie, walaupun tak 100% tepat… biasa nampak bab yang syok jer.. bab lain (cabarannya) dah tak nampak dah !!!

  4. ST

    Kesimpulan dari apa yg aku baca… jadi fulltime blogger memang best cuma ada masa tak best jugak sebab setiap perkara musti ada halangan🙂

    • bujang3

      ya betul !!! aku sedar tu.. tapi aku sekadar melayan khayalan dan angan-angan aku sajer …so, bab-bab yang tak best macam halangan tu aku abaikan jer !!! hahahaaa!!!

  5. hafizmd

    ni terbaiknye punye angan2..tapi bgus ni..boleh jadi daya utk ke arah tuh..

    aku pun tak suke..tgah sedap baring2 ngn anak bini kat rumah..ade kol pulak dari boss..mintak tolong hantar barang opis itu ini..adehh..

Leave a Reply

