Agro Fest Sg Siput !!!

Sabtu pagi….

” Bang…. kita pergi Sg Siput nak ??? Dalam radio nie bagitau…ada Agro Fest kat Sg Siput .. !!! Boleh ler… dah banyak kali ada Agro Fest niee… tapi sekali pun tak pernah pergi …!!! “

Laaa… nie yang tak best nie… main pujuk rayu la pulakkkk !!! Bila terkena bab pujuk rayu nie…biasanye aku tetap kalah…. caiiirrr !!!!

Sebenarnya …  hari-hari aku lalu kat ladang info ternak tu… memang laluan pergi kerja, tapi sengaja aku tak bagitau pasal agro fest tu… aku nie memang malas bab-bab berjalan kat tempat sesak nie !!!!

Tapi…apa nak kata… !!! Orang rumah dah main pujuk-pujuk nie !!! Kena pegi la jugak….

” Ermmm !!! Tengok la besok !!! Lagi pun Angah balik dari rombongan petang nie… tentu dia letih… Esok ajer la kita pergi… pagi-pagi…ok ??? “

Balas aku pulak… memang kebetulan anak perempuan aku pergi rombongan…balik petang Sabtu… mesti penat punya !!!

Ahad pagi …

Semua siap awal… tapi dalam siap-siap awal pun ..pukul 9.30 gak baru bertolak… sampai sana… punya la ramai orang… kena parking jauh… jenuh la menapak …

Banyak gak yang ada kat sana… baru first time aku tengok lembu kacukan yang memang nalaa punya besar…. seekor pun mau 5 @ 6 ribu kot….agak aku la… Pastu kambing pun banyak gak…maklum la pameran agriculture !!!

 

Orang rumah ??? Biasa ler orang pompuan… tengok pokok bunga ler… last-last dapat gak dia bunga anggerik ke apa namenyer aku pun tak tau… !!! Janji dia suka… anak pompuan pulak….time nie la nak beli jam tangan… ermm !!! terkena la lagi… yang lain semua dapat… anak kembar pun nak gak… jadi ler beli kereta mainan sorang satu… !!! 

  

  

Pas tu…aku terserempak pulak dengan sorang brader yang menjual jarum untuk membaiki kasut, tali pinggang, jeans, kusyen dan bermacam-macam lagi… bak kata brader tu…. jarum serbaguna…

Ni la dia, jarum tukang kasut tu !!!

Tertarik la pulak… harganya tak mahal .. RM10.00 jer satu set… setelah beberapa ketika mendengar penerangan dan melihat demo…akhirnya aku pun beli la jugak… tapi.. kompom tak boleh lawan Bro Joe (Sangilapi) kita…. setakat nak repair sikit-sikit jer…

Akhirnya..sebelum balik sempat gak ambik gambar kat mercu tanda info ternak (Telur burung unta) .. !!!

   

Apa-apa pun… Kira puas hati la….

p/s : balik tu, try jahit talipinggang guna jarum baru… okey la… tak la kemas macam jahitan Bro Joe (Sangilapi) …. he he heee !!!

28 comments

    • bujang3

      ikat kambing kat depan kereta …pas tu suruh dia tarik… ha.ha.haaa !!!

      ramai penternak yang meng”usha” baka kambing nie… diaorang beli ..pas tu angkut ngan lori ler !!!

    • bujang3

      kalau real… tentu keluar burung unta yang sebesar unta !!! ha.ha.haa !!!

      memang ada lembu kacuk nie.. lumpa lak nak ambik gambar.. tapi memang nalaa punya besar la !!!

  1. sangilapi

    alang-alang dah beli jarum tu belajarlah sampai mahir dalam bab menjahit ni[asas terpenting dalam seni membaiki kasut].

    kalau nak suruh aku ajar pun boleh jugak :)…bila dah mahir menjahit macam-macam kerosakan ko boleh repair sendiri…..contoh beg sekolah anak.

    ko guna benang apa untuk menjahit tu bujang ?

    *link tu terima kasih :)*

    • bujang3

      tengah belajar joe… tak kemas tapi boleh la… kalau pandai nanti..macam-macam boleh jahit…

      aku guna benang biasa jer.. tapi besar sikit dari biasa.. yang dia bagi tu.. aku ingat untuk kasut ..nanti aku nak beli tali tangsi jer !!!

      untuk link tu, anytime.. aku tak pernah lokek ngan link.. untuk kawan2 jugak.. bukan orang lain !!! hehehe !!

      • sangilapi

        dari tali tangsi lebih baik ko beli benang kontrak[cari kat hardware] tapi awas benang tu ‘tajam’…..cari yang sedang-sedang ke jangan yang kasar sangat🙂

        sekejap ! tengah belajar? sape yang ajar tu? atau ko belajar jahit masa beli jarum tu?

        aku rasa mata jarum tu kasar sangat !

        tu lah ko ada cuti 5 hari tak mau datang belajar dengan aku….percuma je aku ajar jahit tu🙂

        • bujang3

          benang kontrak ?? ok..nanti aku try cari …

          aku belajar ngan tokey jarum tu jer… balik praktis ler… tengah rajin.. sok dah malas…bersimpan ajer la jarum tu !!!!

          Mata jarum tu ada 2.. satu kasar untuk kasut..satu halus sikit, untuk jeans dan lain2

          cuti pun dah nak abis.. cuti lagi sekali aku cari ko lah ye… terima kasih, offer !!!!

  2. bujang3

    alaaa.. member mengusik jer tu… setakat nak repair kasut sendiri boleh la.. nak repair harta orang… tak yakin lagi… takut kena komplen plak nanti… ha ha haaa!!!

  3. hafiz

    sy ni kaki futsal…asik la kne bli kasut baru…asik koyak je…nk anta jahit kat tukang kasot pun cas 20 rggt…mcm bley bli kasot baru plak…kalo ade jarum tu bley la jahit sndiri….jimat sket duet..hehehe..ape2 pun trime kasih la bg respon ye…=)

Leave a Reply

