Percubaan burung tak menjadi…. Sotong tetap mendahului !!!!

mengungguli carta penilik nasib !!!

Geli hati aku, sewaktu terlihat seorang tukang tilik berbangsa India dari Singapura di dalam berita di suatu hari… Si tukang tilik ini mengatakan bahawa burung nuri peliharaan dia dapat meramal pasukan dari negara mana yang akan memenangi Piala Dunia 2010 ini….. Hai!!! Dah semua nak menjadi ahlil nujum pulak… semuanya kerana “Paul” si sotong kurita yang memulakan edisi ramalan di musim piala dunia yang baru lepas…

Mungkin kerana melihatkan ke”glamour“an mendadak yang diterima oleh “Paul”, maka si burung nuri ini pun teringin nak mencuba nasib (walau pun sebenarnya dia tak boleh menilik nasib sendiri)….  Dengan berbekalkan ilmu yang se”ciput” tu dia mula meramalkan bahawa pasukan Belanda akan menjadi juara (Confident betulll!!!)

Akhirnya…. burung nuri tewas kepada sotong “ajaib” yang telah terlebih dulu makan garam dalam perihal meramal bola sepak piala dunia nie… Sotong tetap mantap dengan kemenangan yang diciptanya !!!

Yang aku kesiankan…!!! Tentu , lepas nie tak ada orang nak menilik nasib dengan si tukang tilik India nie, sebab ternyata tilikannya tak menjadi…!!!!

 

13 comments

  1. suri Cahaya Cinta

    salam..
    adeh apalah ada pada binatang dia bukannya dpt pkir pun..hehhee..lain le manusia hehehe

    pa pun kita hrus percaya pada Tuhan.dema org yang jahil,camtu le jadinya pcy apd pkra kurafat huhu..

  2. Pingback: Jaga Ko Sotong! | Hitam Putih Kelabu
  3. botak

    malu lah..
    nampak sgt kita ni(mewakili penduduk asia tenggara) suka sgt meniru gaya hidup barat..dah lah salah tilik pulak tu..segan je..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s