Bil, bil, bil !!!! Berapa banyak bil nak kena bayar setiap bulan !!!!!!

Termasuk dalam perbelanjaan tetap setiap bulan !!!

Setiap orang pasti akan terima benda ni setiap bulan, tak boleh lariiiii!!!

Dalam zaman yang serba moden nie, setiap manusia memerlukan berbagai jenis perkhidmatan…… dan setiap perkhidmatan yang digunakan pula akan disusuli dengan bil yang bakal dihantar kepada pengguna setiap hujung bulan…begitu lah adatnya, masih belum ada sebarang perubahan dengan adat itu…..

Cuma…mungkin ada orang menerima bil yang sedikit… mungkin ada yang banyak !!! Dan mungkin ada yang menerima bil yang RMnya tinggi dan ada pula yang rendah dan mungkin sehingga tak perlu dibayar cthnya bil api yang dikenakan dibawah RM20.00 (kerajaan tanggung)…

Kalau dulu (seingat aku ler..).. biasanye sesebuah rumah pasti menerima bil api dan air…sekarang dah berbagai-bagai …termasuk bil talipon, Astro, internet, handphone dan banyak lagi..belum termasuk bil cukai pintu dan cukai tanah… bayangkanlah, berapa bersih gaji yang tinggal setelah ditolak ngan bil-bil tersebut…parah!!!!

Apa-apa pun, beban dari bil tambahan tu adalah beban yang sendiri cari… kalau setakat keperluan asas, bil api dan air…silap-silap percuma ajer… Nasib la yop!!!! sendiri cari pasal…sendiri tanggung ler !!!!

6 comments

    • bujang3

      yeah betul!!! macam mana aku boleh lupa pasal bil kredit kad nie…. benda nie la yang tiap-tiap bulan buat aku gerenti nangis punya..!!!

    • bujang3

      masa zaman bujang dan zaman sekolah dulu, langsung tak ambik tahu pasal pengurusan kewangan…. dah beranak pinak nie, terpaksa ler blajar nak adjust mana yang patut…!!!!

  1. Mentol Bulat

    Tension ke bro bujang3 gaji tak naik lagi????? Jgn risau keputusan naik gaji akan diumumkan esok…….. Lepas ne beban tak perlu risau lagi….. Ok mesti A punya…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s