Gaji oh gaji.. Bila nak naik!!!!

Sana sini ramai yang merungut dengan kenaikan harga barang yang nampaknya tidak setimpal dengan kenaikan gaji….. Itu bagi yang dah merasa kenaikan gaji… Bagi aku ngan rakan-rakan yang senasib, masih belum merasa nikmat kenaikan itu…. bayangkan la betapa terkesannya kami dengan situasi yang melanda negara buat masa ni…… Mak aiii!!! Tension…. Dapat gaji awal bulan… tengah bulan dah pening…. bagi yang berniaga juga merungut…. terjejas jugak sedikit sebanyak…. “orang dah tak berani berbelanja lebih”, antara keluhan peniaga…..

Sekarang ni, cuba bawa RM50.00 ke pasar pagi/malam….nescaya yang tinggal cuma syiling saja….. harga barang yang naik melampau membuatkan kuasa beli kita makin mengecil…… tak kan nak jimat sampai tak makan pulak…. kesian anak bini..!!! kalau bujang tak ngape jugak…boleh la hentam maggie jer… (maaf untuk orang bujang….jangan mare…)

Awal tahun hari tu dah dengar pencen socso naik (entah berapa peratus pun aku tak ingat), pas tu gaji posmen pun dah naik…. lagi..!!! gaji polis pun dengarnye dah naik… hari tu bagi kengkawan aku kat Sarawak dah confirm naik 9%, golongan pegawai dalam institusi tempat aku bekerja pun dah naik gaji… terbaru!!! Gaji pengawal keselamatan pun dah naik…. 67% pulak tu…yang kami ni bila lagi…???? Doa dipercepatkan…..Amin!!! Bukan apa…. dapat jugak menampung kehidupan yang semakin parah nie..!! 

8 comments

  1. marjan

    selama 18 tahun baru sekali kerajaan umumkan posmen naik gaji pun engko nak keco selama ni org gomen naik gaji tak der saper pun bising…. bro hidup ni jangan iri hati

    • bujang3

      laaa !!! Relaks la bro…. gua cuma luahkan perasaan aje, gua bagi contoh jer tu… bukan posmen jer yg gua sebut kat atas tu… polis… pak guard pun gua sebut gak… gua sokong posmen naik gaji …Alhamdulillah!!! cuma gua luahkan isi hati sebab company gua belum bagi kenaikan gaji lagi..itu jer…jangan salah sangka plak… Tak bagus nak iri hati ni…rezeki masing-masing !!! Jangan marah ok !!!!

Leave a Reply

